Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

27 September 2013 | Indonesië, Batavia

Selemat pagi vanuit Jakarta! Ik ben er! :) wat heerlijk om hier te zijn!
De vlucht was goed. Goede service, vriendelijk personeel, goede stoelen, veel beenruimte en Indonesisch eten, heerlijk! Toen ik het vliegtuig instapte besefte ik me pas echt dat ik naar Indonesie ging. Ik zat naast een Indonesische vrouw die ook alleen reiste. We raakten snel aan de praat en ze gaf me allerlei tips over reizen en Indonesie, heel leuk! Dat alleen reizen bevalt me zo wel!

Bij de uitgang van de luchthaven kwam direct een Indo op me af. Wie ik zocht en of hij me kon helpen. Ik raakte een beetje in de war, want mijn eerste reactie was 'dont trust him'. Toen ik vertelde dat ik met een groep was, ging hij bellen met het kantoor van het reisbureau. Maar gelukkig zag ik toen mijn reisleider staan en kon ik weg. Achteraf beschouw ik het maar als de Indonesische gastvrijheid.

Toen de groep ontmoet. We zijn met circa 15 mensen, het varieert van jong en oud. Samen met een andere vrouw ben ik de enigste alleen. Ik heb met iedereen wel contact gemaakt. Het zijn allemaal wel open en aardige mensen ( tot nu toe haha).
De indonesische reisleider heet Josef. Een gepensioneerd klein mannetje met een leuk accent. Hij weet heel veel van Indonesie, dus dat is echt super. En hij is heel erg vriendelijk. Hij gaat me ook helpen de straat van papa op te zoeken in Bandung.

Toen met zijn allen in de bus (met airco want het is benauwd buiten) naar Jakarta gereden. Ik zag veel armoede, krotten die mensen zelf zonder vergunning hebben gebouwd, vervuildr rivieren, mensen langs de weg. Maar tussen de krotten staan ook hele dure woonflats. Het verschil tussen arm en rijk is goed te zien. Het is erg druk met verkeer. We stonden bijna de hele weg in de file. Overal rijden brommers, ze krossen overal tussendoor, soms met hele gezinnen erop zonder helm en je hoort alleen maar getoeter. Druk dus!

Het hotel is heel luxe. Ik heb een tweepersoonskamer voor mezelf en een regendouche! Dat heb ik thuis niet eens :) In het hotel konden we vandaag nog uitrusten. Ik heb gezwommen in het zwembad en lekker gedoucht en gegeten. Dat laatste was trouwens was wel een hele overwinning, alleen in het restaurant! Maar een mens moet toch eten en er was volop keuze in vlees, rijst, aardappels, salade, fruit en chocolade fondue hmmm, dus dat maakte alles goed :)

Nu vroeg naar bed, want morgen heel vroeg op. We worden iedere dag om half 6 (!) gewekt en om 7uur gaat de bus. Maar we hebben de tijd nodig om alles te zien. Morgen doen een tour door Jakarta en dan door naar Bandung waar we 2 dagen zijn. Ik kijk er naar uit daar te zijn, naar de geboortestad van papa.

Wat wel heel jammer was, is dat ik John Rotikan, de neef van mijn vader, niet meer heb gezien. We zouden vandaag afspreken, want hij woont in Jakarta. Toen ik hem belde in de middag, kon hij niet meer komen omdst zijn vrouw de auto mee had genomen en pas laat thuis was. Waarschijnlijk ergens een misverstand in de communicatie :( Ik heb wel een tijdje met hem gepraat over de telefoon. Hij kende papa niet, wel ruud en gretha (oom en tante) en ene lies piay...? Hij praat wel nederlands en komt in januari naar nederland. Dan zou hij me mailen of bellen, want hij wilde me wel graag ontmoeten. Dus dat was wel een tegenvaller. Maar goed, het is hoe dan ook heel speciaal om hier te zijn. Het voelt heel vertrouwd. Ik kijk er naar uit om verder Java in te gaan en hopelijk de wat rustige en mooie kant te zien van het eiland!

  • 27 September 2013 - 15:20

    Tamaar:

    Lieverd! Fijn dat je zo'n goede reis hebt gehad!
    Jammer dat die afspraak niet door ging maar zoals je zelf al zegt, alleen al daar zijn, de sfeer proeven en alles meemaken, is heeeel bijzonder!! Geniet van het eten, de lieve mensen, al het moois dat je ziet en je hotelkamer :):).
    Dikste kus!!

  • 27 September 2013 - 20:56

    Ester:

    He Pat,

    Jammer van de misgelopen familie ontmoeting. Hopelijk lukt het wel in januari. Geniet nu lekker van je vakantie. Ik ben nu al jaloers. zie je reisverslagen met veel plezier tegemoet : )

    groetjes ES

  • 28 September 2013 - 16:22

    Henny:

    hoi lief, wat fijn dat het goed gaat en dat je geniet van het mooie Indonesie; jammer dat je die John niet hebt kunnen ontmoeten; benieuwd of je pa's geboortehuis/straat nog kunt vinden; ben in gedachten de hele dag bij je; heel fijn om je verslagen te lezen, geniet van alles hoor meissie, liefs en heel veel kusjes, ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 7504

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: