Gili T, II - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu Gili T, II - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu

Gili T, II

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

17 Oktober 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Twee heerlijke dagen achter de rug. Gister na het ontbijt een sunburned bodywrap gehad. Ik werd aan het strand gemasseerd met aloe vera, ijs en koude handdoeken. Een verademing voor mijn verbrande huid!! Daarna heerlijk rozig en aan het strand boekje gelegen. In de namiddag samen met Lacey richting sunset point gelopen en naar hele mooie zonsondergang gekeken. Helaas verdween de zon achter de wolken ipv zee.Wel mooie foto's kunnen maken. In totaal hebben we wel een paar uur gewandeld langs de zee.

S avonds weer gegeten bij de night market. Voor 2 euro een grote tonijn sate met rijst en groenten. De avond afgesloten met een te zoete cocktail bij de reggeabar. Hier ook afscheid genomen, want vandaag is ze vertrokken naar een ander eiland, gili air.

Vandaag was het tijd voor de snorkeltour. Wat een bijzondere ervaring was dat! We gingen met een boot met glasbodem. Bij de eerste stop al diep water met best wat golven. Ik had moeite met door mijn mond ademen en hapte alleen maar zout water. Dus ikraakte enigszins in paniek. Gelukkig lieve mensen op de boot die me hielpen. Dit was precies op het punt waar een zeeschildpad zwom, dus die heb ik helaas niet meer gezien. Bij de tweede en derde stop was het water rustiger en ondieper, dus daar heb ik goed kunnen oefenen en veel mooi koraal en vissen gezien. Helaas geen onderwatercamera! Daarna kwam er een storm aanzetten en zijn we terug gegaan. De boot ging keihard heen en weer, gelukkig kon ik alles netjes binnenhouden, maar ik voel de zee nog steeds schommelen. Op de boot ook weer leuke mensen, 3 jongens uit spanje die ook gingen freediven (zonder zuurstoffles) en een gepensioneerde amerikaanse man van 70 die zijn tijd doorbrengt met reizen. Zo leuk om deze mensen tegen te komen. Dat vind ik nog het allerleukste aan reizen.

Na de snorkeltocht moest ik ff bijkomen en omdat het begom te regenen heb ik gedaan waar ik goed in ben, namelijk shoppen. Ik heb een hele leuke jange jurk gekocht met batik ontwerp en accesoires/souvenirtjes. Daarna een gezonde groentesapje gedronken met gedroogde banaan. Onderweg kwam ik weer veel mensen tegen die ik eerder heb ontmoet. Af en toe oijkt het wel een dorp hier! Maar wel erg gezellig. Verder boot gereserveerd naar Bali zondag en kamer voor de laatste overnachting daar. Net heerlijk rendang gegeten bij een restaurantje aan de overkant en straks een pannenkoek met nutella als toetje halen op de night market (met dank zan tamaar :)). Ik eet me hier tonnetje rond, alles is zo lekker en het bier smaakt natuurlijk nog beter dan thuis. Waarschijnlijk vanavond naar de horizontal lounge en even lekker dansen. Morgen ga ik naar het luxe resorts, kan niet wachten!

  • 17 Oktober 2013 - 14:20

    Henny:

    Gelukkig is het snorkelen goed afgelopen,maar verder natuurlijk weer geweldig wat je allemaal mee maakt; nou meissie de laatste "loodjes" ; geniet nog maar goed van je laatste dagen; kan niet wachten je dinsdag weer te zien. dikke kus ma xxxxx

  • 20 Oktober 2013 - 12:29

    Anton En Ada:

    Hoi Patries,

    Volgens mij kan jij een geweldige vakantie afsluiten met blijvende en mooie herinneringen ... en misschien een stukje roots terug gevonden?!
    We wensen je een hele goede terugreis.

    Groetjes, Ada en Anton

  • 21 Oktober 2013 - 17:19

    Hendrien:

    Ooow al die mooie verhalen van je!!! Wat super om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Heerlijk op de night market eten, pannenkoeken nutella, fruitshakes en al die mensen die je ontmoet! Ik krijg je berichtje ook pas nu binnen, dus inmiddels ben je hopelijk veilig thuis. Zieke vrijdag. Leuk!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 7500

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: