Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu

Gili Trawangan

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

16 Oktober 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Het wordt steeds leuker! Gili is een super leuk en relaxed klein eilandje. Hier zijn veel toeristen en alleenreizigers. Fijn om weer onder de mensen te zijn. En alles gaat hier zo lekker traag. En de zee is prachtig, witte stranden en het is zonning met 30 graden. Ideaal dus!

Gister zou ik gaan snorkelen, maar het ging helaas niet door vanwege een moslimse feestdsg oid. Dus nu ga ik donderdag. Heel veel zin in, tripje van 5 uur en hoop ook zeeschildpadden te zien. Daarom gister een fietsje gehuurd en het hele eiland over gecrost. Daar heb ik zo'n 2 uur gedaan denk ik. Er is maar 1 weg die het hele eiland rondgaat. Sommige stukken moest ik lopen omdat er alleen maar zand lag. Aan het eind een ijskoude cola gedronken in een hutje boven zee en flink verbrand haha. Onderweg zag ik vele mooie resorts met zwembad en mooie hutjes. Ik ben er gewoon 1 binnengestapt en heb mezelf getrakteerd op 2 dagen extra in een 4 sterren hotel! Ik heb een goede deal gemaakt. Ik heb een luxe hut voor de helft van de prijs van een basic kamer. Echt mooi, met verdieping, king size bed, terras met ligbedden en een grote buitenbadkamer. Ik vind het hier zo leuk, dat ik graag tot het einde wil blijven, dus tot zondag en dan maandag weer vliegen naar Amsterdam. Voorlopig nog even niet aan denken.

Dankzij goede tips van Tamaar eet ik iedere avond bij de Night Market. Daar staan buiten allemaal kramen met eten. Veel keuze in vlees, vis, groenten, maiskolven, rijst en toetjes. Het eten is super goed en beel goedkoop. Het wordt ter plekke gekookt en iedereen schuift aan aan een lange tafel. Hier heb ik veel nieuwe mensen ontmoet die ook alleen reizen uit Nl, Australie, Usa, Rusland, Canada. Eindelijk, zo leuk! Ik trek veel op met een meid van 30 uit USA. Ze heet Lecey. Zij is een jaar aan het rondreizen door azie. Gister samen aan strand gelegen en gegeten en s avonds biertjes drinken in de bar en weer met mensen gesproken. Super gezellig! Bij mijn kamer is een reggeabar met iedere avond live muziek. Daar is het ook super gezellig en kun je ook lekker dansen.

Vandaag ga ik samen met Lecey naar een masseur en verder zie ik wel wat de dag brengt. Heerlijk, echt een super vakantie! Ik wou dat ik hier nog veel langer kon blijven.




  • 16 Oktober 2013 - 11:26

    Henny:

    man dat ziet er gaaf uit, zeg; wat fijn dat je zoveel leuke mensen ontmoet en je amerikaanse vriendin ziet er ook gezellie uit; begrijp dat je het heel leuk en fijn vindt, maar kom volgende week toch maar weer naar huis en neem je herinneringen aan deze pracht vakantie maar mee. liefs ma

  • 21 Oktober 2013 - 16:54

    Tamaar:

    Wat een heerlijk verhaal weer schat!!
    NOg heeeeeel even genieten en dan alweer in het vliegtuig.. Bleghhh...
    Zie je snel van de week!
    Kussss

  • 21 Oktober 2013 - 17:07

    Aukje:

    Heerlijk Patries! Fijn dat je nu ook leuke mensen tegen komt. Geweldig is dat he, al die culturen, verhalen etc. Super.
    Ik krijg deze melding nu pas binnen, dus vandaag weer terug naar huis? Jammer.. Ik zie je in elk geval vrijdag, zin om je verhalen te horen.
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 7497

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: