Laatste dag Java - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu Laatste dag Java - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu

Laatste dag Java

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

07 Oktober 2013 | Indonesië, Kuta

De laatste dag op Java was een van de mooiste dagen van de rondreis. Enige nadeel was dat ik last had van een darminfectie. De avond na de Bromo toch maar een dokter laten komen, want was wat koortserig. Het bleek dus een darminfectie te zijn en heb een antibioticakuur gekregen. Complimenten voor de service van het hotel. Ze brachten me de medicijnen en gratis rijst en thee. Na een goede nachtrust, voelde ik me weer wat beter. En nu, inmiddels 2 dagen later voel ik me nog meer senang. Het zal er ook wel een beetje bij horen :)

De laatste dag op Java reden we door prachtige bossen met diepe ravijnen en metershoge bomen. De zon scheen mooi door de bomen, de bladeren groener dan groen, blauwe lucht, echt een paradijsje. We zijn naar een kruidentuin geweest. Super mooi!! We werden hartelijk onthaald door een groepje weeskinderen die de eigenares van de tuin onder haar hoede heeft. De tuin was prachtig, vol met alle soorten kruiden, felgekleurde bloemen en geurende pandangrijstvelden. De wandeling duurde een uur. Daarna gingen de kinderen voor ons dansen en knutsels maken van palmgras. Ik kreeg een ketting en een bloem in mijn haar. Een klein meisje bracht me naar de uitgang. Ze keek me zo gelukkig aan. Onderweg naar het hotel zag ik een grote ster aan de hemel. Ik nam afscheid van het betoverende Java. Een reis die ik nooit zal vergeten.

We sliepen in bungalows met half open douche met planten erin. Een salamander op het plafond hield me nauwlettend in de gaten en je kon de krekels horen. Ik had een massage besteld van een uur. Daarna heb ik weer heerlijk geslapen...

04.30 uur de volgende dag ging de wake up call. Oef! Josef wilde vroeg weg vanwege eventuele files op Bali vanwege een amerikaanse conferentie. Gelukkig hadden we daar geen last van en arriveerden we vroeg op Bali. Langs de weg apen. We hebben voor de laatste keer geluncht, de gebruikelijke speech afgetikt en afscheid genomen. Dat was best raar, want we zijn in korte tijd tot een hechte groep geworden. Een prive chauffeur bracht me naar het hotel in Kuta. Het hotel is mooi en ligt direct aan het strand. Vanuit mijn kamer kan ik zo het zwembad in. Wel super toeristisch maar voor nu prima. Eindelijk chillen. Ik blijf hier 2 nachten en dan ga ik het binnenland in, lekker op mijn eigen tempo doeloe!




  • 07 Oktober 2013 - 12:52

    Martijn:

    Heerlijk rust en gelukkig gaat het weer de goede kant op met en zal nu ook wel beter gaan nu je de rust hebt.een mooie reis om nooit te vergeten hoor ik al. Geniet nu van de rust en het weer natuurlijk.
    Groetjes martijn christina en jayden

  • 07 Oktober 2013 - 13:50

    Aukje:

    Leuk je verhalen te lezen! Brings back good memorys ;)
    Vanaf nu echt alleen reizen, je gaat het vast leuk vinden.
    Heel veel plezier!! X

  • 07 Oktober 2013 - 16:23

    Henny:

    gelukkig voel je weer wat beter, nu genieten op Bali; doe a.j.b.voorzichtig met dat het binnenland in trekken; leuke foto's, vooral die 2 met die leuke "hoed"op, tot gauw maar weer.GENIET! XXXMA

  • 07 Oktober 2013 - 16:25

    HEnny:

    was die ster een teken?

  • 07 Oktober 2013 - 18:03

    Marieke:

    Today is Monday! Oversteken naar Bali dus.
    Lekker hoor!! Lekker uitrusten, bijkomen, je laten verwennen ... noem maar op!
    Ook erg leuke foto's heb je bij dit verslag geplaatst.
    Nog bedankt voor je verjaardags-felicitatie!!
    Goed uitzieken, doe voorzichtig en hopen dat de antibioticakuur goed aanslaat en je zo weer beter voelt.
    xxxx kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 7487

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: