Sidemen, deel 2 - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu Sidemen, deel 2 - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu

Sidemen, deel 2

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

14 Oktober 2013 | Indonesië, Sidemen

Daar ben ik weer! De afgelopen dagen geen internet, dus zal even een inhaalslag doen van mijn verblijf in Sidemen.

De locatie was zo bijzonder. Midden in de natuur en heerlijk rustig. Ik zocht de rust en heb het gevonden. In het begin heel erg wennen, want de bewoonde wereld lijkt zo ver weg. Maar na een paar dagen kon ik me echt overgeven. Zoals ik al zei was het enige nadeel de beestjes. Mega mieren, wespen zo groot als vlinders, vlinders zo groot als vogels, gekko's, salamanders, spinnen, rupsen. Ik vond alles best, zo lang er maar geen slangen of vogelspinnen zijn.. Verder echt een paradijsje! Volgens de balinezen in het hart van het spirituele gebied van Bali. Heel romantisch, een aanrader voor een honeymoon. Er zijn 6 bungalows, maar ieder voor zich. Ik heb een trekking gedaan van 3 uur, yoga, handlezen, 2 massages, in hangmat gelezen, gezwommen en naar het dorp geweest. Dat was echt het traditionele bali, zoals het hoort te zijn. Ik heb nog een kijkje mogen nemen in het huis van de gids van de trekking, erg leuk en kreeg thee met pisang goreng. Ook het eten in de warung was erg goed en goedkoop. Nasi goreng voor 2 euro en heerlijke chocomousse. Ben blij dat mijn buik het weer doet haha.

Ook nog een dagje naar Ubud geweest. Eerst naar olifantentempel, geluncht in een heerlijk restaurantje met uitzicht over rijstvelden, over de pasar (markt) gelopen in het centrum en naar een tempel met holy water. Dat had ik wel eens gezien op tv en leek me een bijzondere ervaring. En dat was het zeker. Het was een vijver waar allemaal kleine watervalletjes in uitkomen. Het is de bedoeling dat je onderdompelt in de watervalletjes. Maar ik eist niet dat er lelijke monstervissen jn het water zwommen. Mooie visjes vind ik niet erg, maar dit waren soorten met uitpuilende ogen en snorharen. Maar ik heb mijn angst overwonnen en ben er helemaal in geweest. Daarna voelde ik me wel anders, maar of hef nou kwam omdat het heilig water was of gewoon koud...?

Inmiddels heb ik Sidemen verlaten en ben ik op Gili Trawangan, een eilandje voor de kust van Lombok. Vanochtend al vroeg opgehaald en met speedboot over zee gegaan. Ik slaap in een hutje bij een reggeabar. Alles is in Bob Marley stijl, mijn kamer heet 'One Love'. Wat een relaxte sfeer hangt hier zeg. Net een heerlijk broodje gegeten met vers fruitsapje. Het enige vervoermiddel is paard en wagen. De zee is helder groen en het is heerlijk weer! Ik blijf hier tot vrijdag. Zo maar eens kijken wat er allemaal te doen valt. Gelukkig voldoende wifi spots hier, dus hou je op de hoogte.



  • 14 Oktober 2013 - 09:57

    Peter Van Der Leek:

    Goh wat maak jij veel bijzondere dingen mee zeg, hoe lang blijf je nog in Indonesië?

    Groetjes Peter en Gretha

  • 14 Oktober 2013 - 11:54

    Patricia Piay :

    Nog een week

  • 14 Oktober 2013 - 15:46

    Henny:

    hoi lief, wat een mooie ervaringen allemaal, gelukkig heb je die snorhaar-vissen overleefd, maar wat geweldig is dit allemaal zeg, hou je taai, geniet van je laatste week, en pas goed op jezelf; ben benieuwd naar al je verhalen en foto's bij thuiskomst; kan niet wachten. groetjes en heel veel knuffels ma xxxx

  • 14 Oktober 2013 - 21:15

    De Blooitjes:

    Hey tries, leuk om je verhaal te lezen!!! Wordt er zelf helemaal relaxed van. Laat je al die beestjes wel daar? Veel plezier nog en geniet ervan. Tom vraagt of je een aapje meeneemt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 7481

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: