Bromo - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu Bromo - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu

Bromo

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

05 Oktober 2013 | Indonesië, Malang

Vannacht in alle vroegte gewekt om naar de zonsondergang bij de Bromo vulkaan te kijken. Een van de mooiste vulkanen. We werden met kleine busjes opgehaald en dat was zo'n 3 uur rijden. Toen nog een uur verder met jeeps tot 2700 meter hoogte in de bergen. De wegen waren slecht en super steil. Boven ons een prachtige heldere sterrenhemel. De
hele rit erheen was al een belevenis op zich.

Eenmaal boven was het enorm druk met toeristen en ijskoud met veel wind. Ik denk gevoelstemperatuur rond het vriespunt. We stonden welhelemaal vooraan maar moesten nog een uur wachten voor de zon. Op een gegeven moment werd ik misselijk en duizelig en ik had het zo koud. Waarschijnlijk hoogteziek, in combinatie met de vermoeidheid, verkoudheid en nog steeds last van mijn darmen. Ik ben op mijn hurken gaan zitten tot de zon opkwam. Pfff ik voelde me ellendig. En toen was ik ook nog even mijn camera kwijt, dus klein paniekmomentje. Uiteindelijk weer gevonden. De zonsopgang was spectaculair. Ik heb nog nooit een zonsopgang meegemaakt. Hier kwam de zon op direcht achter de vulkaan. Toch wat mooie foto's kunnen maken en van kunnen genieten. Wauw!!!
Daarnee kregen we thee in een tentje om op te warmen. We konden ook de krater op. Maar ik was te ziek om te gaan. Er waren meer mensen die liever terug wilden, dus we zijn met een groepje teruggegaan. Iedereen was zo begaan, heel lief. Om 9 uur waren we terug in het hotel. Lekker warm gedoucht en gaan slapen tot 14 uur. Vandaag even rustig aan doen en beetje uitzieken. Morgen weer een lange reisdag en maandag de oversteek naar bali, nu al benoemd tot uitrusteiland :)

  • 05 Oktober 2013 - 10:52

    Henny:

    hoi lief, prachtig verslag en wat fijn je even gesproken te hebben, maar wat sneu dat je je nu zo akelig voelt, hoop dat je gauw opknapt, rust vandaag in ieder geval maar eens goed uit, wellicht gaat het dan weer wat beter; aarzel niet om een dokter te laten komen, hoor. wat een prachtige foto's heb je kunnen maken van de zonsopgang, maar wat een toestand he, alleen al om er te komen.
    maar goed dit maak je misschien nooit meer mee, hoop dat je snel opknapt en weer volop kan genieten van de rest van je reis. tot gauw horens maar weer. groetjes en kussen ma

  • 05 Oktober 2013 - 17:49

    Marieke:

    Ahh maandag lekker uitrusten op Bali hoor.
    Zo te lezen maak je een hoop mee en zie je een hoop, ook veel indrukken. Maar tevens een bijzondere ervaring. Je foto's die je gepost hebt zijn ook erg mooi! Inderdaad een hele belevenis.
    Ik zou zeggen; probeer je rust te pakken als je maandag oversteekt naar Bali. Je lekker laten verwennen, het ervan nemen, dit zal misschien niet gauw nog eens voorbij zo'n mooie reis ... misschien een lekkere ontspanningsmassage op Bali??? Misschien 'verlost' dat een beetje.
    Liefs en kussen Marieke

  • 05 Oktober 2013 - 18:51

    Peter Van Der Leek:

    Fantastisch joh, hou ons op de hoogte.

    Groetjes Peter

  • 07 Oktober 2013 - 11:10

    Gretha:

    Nu uitrusten op Bali en fit worden zodat je van alles kunt genieten. Mooie foto's van de zonsopgang.
    We blijven je volgen!!
    Liefs, Gretha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 7486

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: