Yogyakarta - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Patricia - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

03 Oktober 2013 | Indonesië, Kediri

Eindelijk weer verbinding! De wifi in de bus is waardeloos. Ik ben nu in Kediri, in oost java. De laatste twee dagen in Yogyaka geweest, de tweede grote stad van Java, maar veel schoner en leuker. Yogyakarta ligt in midden java. Vergeleken met het westen is het daar veel mooer. De huizen zien er beter uit, soms villa's met tuinen. Ze hebben verschillende kleuren, groen, roze, paars, groen, geel. Heel mooi. Pindavelden gezien, tabakvelden, suikerriet, kleine watervallen en mooie bomen met kokosnoten, mango etc.. Ik waan me helemaal in tropische sferen!

In Yogyakarta de borobudur tempel gezien. De grootste en mooiste boeddha tempel ter werel. Wauw!!! Wat mooi! We kregen een rondleiding met gids en daarna zelf rondlopen. Het uitzicht boven op was erg mooi. Helaas zijn eel boeddha beelden vernield, maar ze waren druk bezig met restauratie. Mooi om te zien dat ze dit wereldwonder in ere willen herstellen. De hele sfeer was mystiek en kalm. Gelukkig was het niet druk. Het was erg indrukwekkend om daar te zijn. Alle tempels, zoals de prambanan (hindoe tempel) die daarna kwamen vielen eigenlijk tegen.

De volgende dag een tabakfabriek gezien. Dat was leuker dan ik dacht. Ik mocht zelf ook een sigaar draaien. Hier zag je ook nederlandse invloeden terug, zoals de machines die ze gebruiken. Daarna met een fietstaxi naar het paleis van de sultan. Dat was nog leuker. Lekker door het verkeer in de zin met een windje, gelukkig niet verbrand. Alle mensen langs de kant lachen en zwaaien en die man achter mij maar zwoegen. Het was trouwens wel een viespeuk, hij zat de hele tijd te boeren.
Tijdens de lunch die dag zat er een rups in mijn soep, ieehh. De ober zei dat ik het eten van het huis kreeg, maar bij betalen rekende hij het toch. Daar kwam ik niet helemaal uit, dus heb maar betaald. Verder wel lekkerse nasi goreng, vis en groente gegeten en toe pisang goreng. De plek waar we lunchten was wel erg mooi. Buiten de stad, niet aan de web, in een bamboe hut aan een stromend riviertje. S avonds met een stel gegeten en naar een supermarkt geweest. Toen direct plat en slapen, want de volgende dag weer om 05.30 uur. Ik kijk er naar uit om straks te relaxen op bali!

Nu dus in Kediri. Vandaag weer een paleis bezocht en dit keer vroeg in hotel. Het hotel is wat verouderd en de bedeen keihard, maar ik heb echt mijn slaap nodig dus ga er vroeg in. Morgennacht gaan we de Bromo vulkaan bezoeken met zonsopgang. Daarvoor gaan we half 1 s nachts al weg, maar het schijnt de moeite waard te zijn.

• 03 Oktober 2013 - 14:17

Lisa:

He Patries, mooi is de borobudur he!! Bromo is ook prachtig, kun je veel mooie plaatjes schieten. Nog heel veel plezier met alles wat je nog gaat meemaken en zien! Geniet ervan! X

• 03 Oktober 2013 - 14:41

Martijn:

Druk druk maar zometeen genieten en rusten op java. Nu nog wel mooi van alles zien en beleven. Geniet ervan maar dat lukt wel zo te lezen

• 03 Oktober 2013 - 19:01

Henny:

wouw wat een druk programma, maar wat zie je zo veel, geweldig toch, gelukkig weer wat van je gehoord; ben blij dat alles goed gaat en je het naar je zin hebt; blijf lekker genieten, meissie.
    wat zal het uitrusten op bali een weldaad zijn. tot gauw horens maar weer. liefs ma

• 03 Oktober 2013 - 21:02

Marieke:

Druk programma hoor!! Maar wel super leuk om je zo te volgen.
    Zorg maar dat je goed slaapt zodat je de volgende dag (VROEG) fris en fruitig bent as always!
    Liefs en kussen Marieke