Bangkok deel 2/ nachttrein Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia - WaarBenJij.nu Bangkok deel 2/ nachttrein Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia - WaarBenJij.nu

Bangkok deel 2/ nachttrein Chang Mai

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

05 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Na redelijk te hebben geslapen start ik mn dag met een thais ontbijtje. Soep, rijst en eigerechten. Erg lekker en veel! Daarna even chillen in mn kamer en uitgecheckt. Vanavond ga ik met de nachttrein naar Chang Mai. Ik heb tot 4 uur en pak de taxiboot naar ko san road. De beroemde backpackersstraat. Het wemelt hier van de toeristen. Hier vind ik de grote massagesalons, meer restaurants en kleding winkeltjes die allemaal hetzelfde verkopen. Ik koop een nieuw armbandje met een olifantje. De beautysalons vliegen me om de oren, dus ik kies voor een facial van 30 minuten bestaande uit 9 stappen voor 5 euro. Met de grootste vingervlugheid maakt ze mn huid schoon, krijg een scrubje, en een masker met komkommers en yoghurt. Fijn hoor. Ik zou zo kunnen slapen, maar ik houd -onder mijn komkommers- een schuin oog op mn tas die een stoel verder ligt. Met een fris gezicht stap ik naar buiten en koop een heerlijke koude fruitshake met ananas mango banaan papaya kokosnoot. Mmmm! Ik loop nog wat rond en ga weer terug naar hotel om mijn tas op te halen. Daar bestelt de happy crew een taxi voor me en ik ga naar het treinstation.

Het station is modern en schoon. Ik ben daar een half uur voor de afgesproken tijd, maar daar staat al een mannetje met een bordje op me te wachten. De trein had ik van tevoren gereserveerd, om zeker te zijn van een plaats. Het lijkt me een bijzondere ervaring. Ik bestel een thai ice tea en ga alvast in de trein zitten. Over een uurtje vertrekt de trein. Ik zit in een wagon speciaal voor vrouwen en kinderen. Dat had ik niet besteld, maar ik vind het eigenlijk ook wel lekker. Naast me komen twee amerikaanse dames zitten en tegenover me een chinees meisje. We krijgen een menukaart en bestellen eten. Ik kies Jasmijn rijst, kip met cashewnoten, eend in rode curry, soep en papaya. Lekker hoor! We rijden dwars door een buurt waar de huisjes direct aan het spoor liggen. De reis van 12 uur kan beginnen!

Ik maak een praatje met de meiden uit Californie. Ze gaan naar een questhouse in chang mai en ik vraag of ik met ze mee mag in de taxi. Geen probleem! Het chinese meisje biedt me haar wifi aan zodat ik contact kan zoeken met het thuisfront. Yeah! Wat gaat het reizen makkelijk tot nu toe. Dan komt het vrouwelijk personeel. Ze maken bedjes van de zitjes. Net als in een caravan. Ik lig onderop. Gordijntjes dicht aan beide kanten en je hebt alle privacy. Iedereen gaat direct plat en ik ook. Man wat ben ik moe! De wagon is lekker stil en waggelt wat heen en weer. De toiletten zijn schoner dan die in de NS treinen. Ik sluit mijn ogen en wieg mezelf de nacht in. Ik spiek nog even door het raam en zie een olifant lopen. Bijzonder!

06.30uur wakeup call. Pfff, ik lag net lekker te tukken. Het ontbijt is klaar. Ik had rijstsoep besteld met fruit. Het smaakt weer heerlijk. Inmiddels is het uitzicht veranderd van stad naar bergen. Prachtig! Ik fris mezelf op en dan zijn we er! Buiten staan de taxichauffeurs te springen om klanten. We gaan met zn allen in een rode open auto richting het quest house. Ik heb geluk, er is een kamer vrij met een 2persoonsbed en een eigen warme douche! Yeah!! En wat een heerlijk relaxte sfeer hangt hier. Nu zitten we te wachten tot we de kamer in kunnen. Even tijd om rond te kijken. Er worden veel tours aangeboden met olifanten, hiking en kooklessen. Genoeg te doen dus! Vandaag maar even bijkomen van de treinreis en alle indrukken!

  • 05 Februari 2015 - 07:44

    Henny:

    Mooi v erslag weer en wat stoer dat je het allemaal in je eentje doet, trein ziet er inderdaad netjes en modern uit, nou nu maar lekker koken en naar de olifanten; benieuwd of je er nog op gaat zitten, kijk weer verlangend uit naar nieuwe berichten en foto,s xxxx

  • 05 Februari 2015 - 18:37

    Peter:

    Je schrijft echt leuk Patricia, moet je je beroep van maken !
    Leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Een verassend en spontaan avontuur

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Ko Phangan

24 Februari 2015

Ko Phangan

15 Februari 2015

Krabi

12 Februari 2015

Pai part II

10 Februari 2015

Pai
Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 7513

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: