Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

04 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Na een lange reis eindelijk aangekomen! Dankzij een grote wisselstoring bij NS verliep mijn vertrek niet heel relaxed. Gelukkig waar daar een uitgeslapen reddende engel Martijn die me naar Schiphol bracht. De vlucht was prima. Ik zat naast een jong meisje die een half jaar stage ging lopen in Bangkok. Eenmaal in Bangkok met taxi naar hotel. Ik moest eerst een bonnetje trekken voor een auto. De taximan kon geen engels, maar reed toch in een keer goed haha.
Mijn hotel zit in een rustig deel van Bangkok maar vlakbij alle bezienswaardigheden. Het ligt in een smal zijstraatje van een grote straat met allerlei winkels, massagesalons en eetstalletjes. Ik kwam heel vroeg in de ochtend aan, terwijl het nederlandse tijd midden in de nacht is. Gelijk maar mee op het thaise tempo mee. Dus even opgefrist in deze schattig bed&breakfast en de stad in. De eigenaar bracht me met zijn eigen golfkar naar de grote weg en gaf me een mini rondleiding. Ik besloot eerst een massagesalon in te gaan. Dat hebben mijn voetjes wel oren naar! Beetje onwennig stap ik naar binnen. Ik ben in een ruimte waar allemaal mensen naast elkaar liggen op bedden en waar de masseurs letterlijk op zitten of staan. Ik hoor een hoop geknak van botten en zie pijnlijke grimassen.. Doe mij maar een voetmassage', vraag ik. Dat kan het minste kwaad dacht ik. Een oud vrouwtje zette me op een aparte stoel en een andere vrouw met twee kinharen zette de stoel in relaxedmodus. Maar eerst moest ik een andere wijde clownsbroek aantrekken achter de salon achter een douchegordijntje. Nadat mijn voeten een half uur waren gekneed, besloot ze ook maar mijn armen, hoofd, nek, schouders en rug te doen. Vergeleken met de rest die daar lag werd ik gespaard, maar mijn vermoeide spiertjes werden even flink gerekt en gestrekt. Heerlijk! Ik voelde me herboren!

Een uur later, 3 euro armer en een wakker gevoel rijker ging ik op verkenning richting de bezienswaardigheden. Alsof ik hier al jaren ben pakte ik een boottaxi. Heerlijk de wind in de haren en de benzinestank in je neus. Het is warm maar niet drukkend benauwd. Precies goed uit te houden. Ik stapte na 20 minuten uit bij het grote paleis. Een mega inconisch gebouw maar heel druk. Daar had ik even geen zin en besloot verder te lopen naar Wat Pho. Een groot boeddhistisch tempelcomplex. Onderweg koop ik verse mango. Mmmjam!

Dan maak ik kennis met de grootste luie boeddha die ik ooit heb gezien. Een mega grote gouden liggende boeddha. Wat indrukwekkend!!! En vervolgens volgen er zeker nog 100 boeddha's. Zo veel bij elkaar heb ik nog nooit gezien. Ik sta midden in de pracht en praal van het boeddha. Een hoop glitters, goud, bloemen, wierook en offertjes. Een hele bijzondere ervaring! Ik loop ze 1 voor 1 langs. Hier kan ik de hele dag rondlopen. Ergens zit een groepje monniken te bidden wat de boeddha's een tastbare religieuze aanblik geeft. Mooi! Boeddha heeft een kalmerende werking op me. Maar door de aanwezigheid van zoveel word ik overweldigd. Ik ben niet gelovig, maar kan me het meest identificeren met de boeddha: god van genezing, geluk, weelde (en luiheid). Die boeddha mag ik wel!

Inmiddels beginnen mijn zacht gepemperde voetjes te schreeuwen om rust. Ik bekijk nog 1 tempel aan de overkant van de rivier: Wat Arung. Deze tempel heeft een bijzondere gloed in de zon. Hij is hoog en heeft hele steile trappen. Ik ga tot level 1 en heb een geweldig uitzicht op Bangkok. Wat een mega stad! Het geklim maakt me dorstig en ik koop een verse kokosnoot. Hij smaakt heerlijk zoet.

De dag heeft lang geduurd en ik ga terug naar hotel met taxiboot. De boot vaart langs mijn halte en ik stap de eerstvolgende uit en ga terug. Maar ook dit keer zie ik mijn stop aan mn neus voorbij gaan. Mijn geduld wordt op de proef gesteld en de vermoeidheid is ingeslagen. Ik probeer het nog 1 keer maar weer geen succes. Pfff dan maar even de tanden op elkaar en 10 minuutjes lopen. De straat is druk en lawaaierig. Aangetrokken door de geur van de vele eettentjes steek ik moedig over. Ik zie hier geen enkele toerist. Ze doen het eten in zakjes. Dat vind ik niet handig haha. Dan zie ik een mevrouwtje die pannenkoeken aan het bakken is. Daar ga ik voor! Ik neem er een met banaan :) het echte straatfood ga ik zeker proberen maar eerst maar eerst even een beetje wennen hier!

Inmiddels is het de volgende dag en heb ik heerlijk geslapen. Net een flink ontbijt op met soep, ei en rijstgerechten. Daar kan ik best aan wennen! Vanavond ga ik met de nachttrein naar Chang Mai. Ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen!

  • 04 Februari 2015 - 07:59

    Wendy:

    Goh.....waar je een relaxte vakantie wilde, begint hij al lekker chaotisch in Nederland. Hopelijk doet de "NS" in Thailand het beter!!!!

    Leuk om je ervaringen te lezen.

  • 04 Februari 2015 - 08:02

    Aukje:

    Ooooh ik waan mij helemaal terug in Thailand!! Ik zie precies voor me waar je bent en hoe het daar is. Heerlijk.. En nu ga je naar mijn favoriete plek, Chiang Mai!!
    Geniet!! Neem zo'n geweeeeldige tour door de jungle. Overweldigend. Echt niet eng.. Ok, een beetje ;)
    Jeetje, kon ik maar terug. Heel erg veel plezier!

    Liefs Aukje

  • 04 Februari 2015 - 08:18

    Henny:

    Wat een mooi begin van je reis, al zoveel meegemaakt op je eerste dag, prachtig en fijn om te lezen hoe je alles ervaart, nu naar je volgende bestemming, ben nieuwsgierig hoe het je daar gaat en ja je broer was geweldig en bij het zien van je ontbijtje zat ik aan een broodje hagelslag. jij hebt het beter bekeken,geniet van alles wat je meemaakt, ziet, ervaart, eet en drinkt, dikke kus liefs ma

  • 04 Februari 2015 - 08:22

    Henny:

    wat een leuke foto,s en wat een prachtige boedah,s, indrukwekkend.

  • 04 Februari 2015 - 11:12

    Tamaar:

    Heerlijk om te lezen mop! Zoooo overweldigend allemaal !
    En wat een lieve mensen he! Lekker genieten en straks naar Chang Mai!!! Ook mijn favo! Geniet!!!!

  • 04 Februari 2015 - 11:23

    Merel:

    Wat een start zeg.. Maar wat fijn dat Martijn je heeft geholpen. Toen je in de nacht appte dat je was aangekomen was ik zo (gezond :-)) jaloers, ookal was het 04.00 uur hier ;-). Jij zit heerlijk in de zon en neemt maar wat mooie ervaringen in je op. Na dit te lezen klinkt het helemaal super, kan je niet anders meegeven dan te genieten en lekker tot rust te komen. Heerlijk! Geniet! xxx

  • 04 Februari 2015 - 14:25

    Nico:

    Meis wat schrijf je toch leuk. Ik leef me helemaal in in je verhaal. Herkenbaar de gekte de drukte en de stilte bij de tempels. En dat eten.... pffff heerlijk ;) Rust lekker uit van alle indrukken en een hele goede reis gewenst. Ik heb destijds ook gegeten in de trein, vond het heerlijk.... leuke sfeer in de trein. Zoveel mensen.... kon ik maar even met je mee:) Liefs!

  • 04 Februari 2015 - 20:11

    Marieke:

    Leuk om te lezen.
    Goede start van je reis: een massage!
    Beter kan hij niet beginnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Een verassend en spontaan avontuur

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Ko Phangan

24 Februari 2015

Ko Phangan

15 Februari 2015

Krabi

12 Februari 2015

Pai part II

10 Februari 2015

Pai
Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 7492

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: