Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia - WaarBenJij.nu

Pai

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

10 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Piay is in Pai! Ik ben nu verder noordwaarts in de stad Pai (spreek uit baai). Een wat kleinere stad midden in de bergen en groene omgeving. Vanuit Chang Mai ben ik vertrokken met een mini van. Eerst met tuk tuk naar busstation en daar een kaartje gekocht. Het eerstvolgende busje vertrok al een half uur later. Tot nu toe gaat alle transport heel makkelijk. Goed geregeld zelfs zonder boeking vooraf! Fijn.

De rit naar Pai duurde circa 3 uur en ging dwars door de bergen. Denk haarspeldbochten en bergje op en af. Veel gerem en geschakel dus. Mijn AX zou hier heel verdrietig worden. Gelukkig ben ik niet zo snel wagenziek en heeft mijn nieuwe Beats by Dr (koptelefoon voor de kijkers thuis) me er door heen gesleept. Wat een geluid zit er in! Onderweg mooie uitzichten op de bergen, rijstvelden en riviertjes. Halverwege een korte tussenstop waar de locals naakte kippen en varkenspoten aanbieden. Ik sla over en neem wel een foto.

Ik kom aan in Pai op een mini busstationnetje. Geen taxi te bekennen dus ik loop wat rond en de eerste die ik aanspreek blijkt een Nederlander te zien, het zal eens niet. Ook hier is het weer mega toeristisch, maar de kleinschaligheid en de rust buiten het centrum bevalt me. Uiteindelijk vind ik een taxi service die me (later blijkt) flink oplicht door 2 euro te vragen voor een rit van amper 10 minuten. Maar het kan me niet schelen.

Ik verblijf in Pairadise! Ja zo heet het echt. En de plek doet zijn naam eer aan! Dit is geen backpackershostel, maar een luxe en comfortabel resort met mega bungalows incl king size bedden en inloopdouche. Hier had ik echt even behoefte aan. Een plekje voor mezelf om tot rust en bezinning te komen. Het budget maakt me niet uit. Ik ben erachter gekomen dat ik geen low budget backpacker ben, maar meer een mid ranger met afwisselend luxe en basic. Eerst vul ik mijn maag in het restaurant. Ze serveren verse ovenbroodjes met kaas en ham. Het uitzicht vanaf het terras is waanzinnig. Je kijkt op de bergen, groen, bamboo hutten en een super mooie boom die vol in de oranje bloesem zit. Zucht. Ik ben echt in een paradijsje. Aan de achterkant van mijn bungalow heb ik uitzicht op een mega witte boeddha midden in de bergen. Die ga ik zeker bezoeken! Verder doe ik deze dag weinig behalve het centrum verkennen en ik kies voor een pedicure, want die had ik nog niet gehad :-)

Maandag, gister dus, zat ik redelijk uitgeslapen en vroeg aan het ontbijt met de ovenbroodjes en fruit. Ik heb behoefte aan zijn in plaats van doen en spendeer de rest van de dag voornamelijk in mijn hangmat. Ik lees wat, luister muziek en was wat kleding. Even bijkomen van alle activiteiten. Alleen voor het eten loop ik het centrum in, want daar is:
a. meer keus
b. meer gezelligheid

Het centrum bestaat uit een lange 'walking street' (met scooters) met alle winkels, massages en winkeltjes. 'S avonds verandert dit in een gezellige night market met allerlei eetkraampjes. Er is voor ieder wat wils. Je kan thais eten, maar ook indiaas en westers met pizza, pasta en burgers. Maar ook de healthlovers halen hier hun hart op met salades, fruitshakes en veggifood. Ik kies de eerste dag voor indiaas met een soort pizza van naanbrood met groenten, kaas en yoghurt. De tweede dag doe ik thaise tapas: een sateetje hier, maiskolfje daar en loempia daar. Ook drink ik jasmijn thee uit een bamboostick. Leuk om van alles te proberen. Maar ik houd het bij 'veilig' voedsel, want je ziet de meest bizarre dingen voorbijkomen, zoals frog on a stick, fried bugs en pig blood. Wie wil dat nou?

De sfeer in Pai bevalt me. Het is hier overdag rustig en s avonds gezellig druk. Er heerst een soort hippie, alto sfeer met vage zweef muziek, reggea en drum en bass. Hier is een hipster iemand die een veel te grote drollenvanger draagt, een ongewassen shirt met psycho printen tattoos en dreadlocks heeft.

Verder wilde ik nog even zeggen dat Thailand wederom bewijst dat aziaten de vriendelijkste mensen zijn. Onderweg wijzen ze je de weg en geven een gratis lift achter op de scooter. Dat kun je in nederland toch niet voorstellen?

Ik heb besloten hier nog een dag langer te blijven, tot vrijdag. Daarna vlieg ik naar het zuiden, naar Krabi. Voorlopig blijft deze Piay nog even in Paiaradise!


  • 11 Februari 2015 - 09:26

    Henny:

    Hallo Piay in pai (hoe kom je er weer op), je bent echt in een paradijs zo te zien, wat heerlijk allemaal en alles ziet er vriendelijk en gezellig uit, je kunt nu we wat gerust zijn over Mart waarschijnlijk nog meer genieten van deze prachtige reis. leuk verslag was dit weer en kijk al weer uit naar de volgende.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Een verassend en spontaan avontuur

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Ko Phangan

24 Februari 2015

Ko Phangan

15 Februari 2015

Krabi

12 Februari 2015

Pai part II

10 Februari 2015

Pai
Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 7479

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: