Ko Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia - WaarBenJij.nu Ko Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia - WaarBenJij.nu

Ko Phangan

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

24 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Waar was ze nou met dr verslagen? Tja het is de hele week stil geweest. Dus je bent natuurlijk heel nieuwsgierig wat ik heb gedaan! De reden dat ik niets meer heb gepost is simpelweg omdat ik aan het genieten was. De laatste week bestond uit zon, zee, strand, chang, feestjes, en relaxen. Je begrijpt vast wel dat mijn hoofd even ergens anders was? :)

Een reis van 12 uur bracht me naar het eiland Ko Phangan. Met de bus en boot vanaf Krabi. De bus leek van binnen op een goedkoop chinees restaurant compleet met plafonieres. Op de boot werd ik getrakteerd op de eerste mooie zonsondergang.

Eenmaal aangekomen bracht de taxi op twee wielen mij naar het resort. Grote tas voorop en de kleine tas op mn rug en gas. Heerlijk hoe ongedwongen en makkelijk het hier allemaal gaat. Ik verbleef in een bungalow direct naast het strand. Een paar voetstappen van mn bungalow en ik was op het witte strand met groenblauwe zee. En weer is het onwijs warm, zo'n 32 graden. Maar op het strand goed uit te houden met een windje.

Het eiland staat bekend om zijn feestjes dus ik moest er een paar meepakken, waaronder een op mijn eigen resort. Op het strand waren vuurshows, armpje druk wedstrijden en ballon spelletjes waarbij je een ballon om je enkel kreeg en iedereen m moest proberen kapot te trappen. Je begrijpt dat de stemming er daarna meteen in zat. Heel veel leuke mensen leren kennen uit de hele wereld. Ik ben 3 dagen opgetrokken met een meid uit Duitsland die nu in Australië woont maar hier op vakantie is. Ook veel Nederlanders ontmoet. Zelfs de 2 meiden die ook bij de olifanten waren in Chang Mai! Kleine wereld. Zo leuk om ieders reisverhaal te horen. Sommigen waren al 7 maanden onderweg en hebben de mooiste ervaringen opgedaan! Verder vooral heel veel plezier gehad. Ze hebben hier trouwens geen 7/11 *zoals de ah in nl* maar een 7/elephant haha briljant!

Vanaf mijn strand heb ik iedere avond kunnen genieten van de mooiste zonsondergangen. Het eten daar was ook erg lekker. Vooral de Indiase curry en again de papaya salade! Zo pittig dat je sowieso een uur bezig was met eten en iedere hap weg moest spoelen met een ijskoude chang.

Nu ben ik weer in Bangkok. Toen ik aankwam was ik meteen overweldigd door de chaos! Vandaag nog een mega shopping mall bezocht en laatste dingetjes gekocht en nog een massage gedaan. Die ga ik echt missen. Pijnlijk maar verkwikkend! Ik vlieg over een paar uurtjes terug naar Amsterdam. Moet er niet aan denken om in mn winterjas te lopen haha. Wel verlang ik terug naar mn eigen huisje en vooral om weer dicht bij jullie te zijn!

Bij dit verhaal even geen foto's, aangezien ik mijn batterij wil sparen. Ik wil iedereen bedanken voor het meelezen, de reacties en wassapjes die ik tussendoor heb gekregen! Heeft me goed gedaan! Ik heb me op deze reis nooit echt alleen gevoeld, maar miste soms wel iemand die dicht bij me staat om ervaringen mee te delen. Al met al voel ik me super trots dat ik dit in mijn eentje heb gedaan! De reis heeft me veel nieuwe energie gegeven. Dus ik hoef niet te treuren om het feit dat het is afgelopen, ik neem Thailand mee naar huis!




  • 03 Maart 2015 - 12:13

    Gretha:

    Een wat late reactie. Ik heb genoten van je verhalen en je hebt schrijverstalent!
    Liefs, Gretha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Een verassend en spontaan avontuur

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Ko Phangan

24 Februari 2015

Ko Phangan

15 Februari 2015

Krabi

12 Februari 2015

Pai part II

10 Februari 2015

Pai
Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 1045
Totaal aantal bezoekers 7472

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: