Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Patricia - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Patricia - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

15 Februari 2015 | Thailand, Krabi

Kayakken, zwemmen, eten, bussen,vliegen, nightmarkets, hotspring, verbranden en slapen. Dat is een korte samenvatting van de afgelopen twee dagen. Ik ben in Krabi, in zuid Thailand. Een leuke stad maar vooral de omgeving is mooi om te ontdekken. En wat is het hier warm! Met 34 graden lijkt het wel een sauna. Even wat anders maar nog steeds heerlijk.

Ondanks de hitte en een bed als een harde massageplank heb ik de eerste dag uitgeslapen tot 11 uur. Even bijtrekken na een lange reisdag donderdag van noord naar zuid. De reis verliep verder voorspoedig. Alles is hier zo goed geregeld, dat je nergens zorgen om hoeft te maken. Verder de eerste dag de stad een beetje doorgelopen, en op terras gezeten met lonely planet. Na een tijdje was ik de stad beu en ging ik met een bus naar Ao Nang. Het dichtstbijzijnde strand. Het busstation bestond uit amper een parkeerplaats en het was zeker geen bus zoals we in NL kennen, maar een auto met open wagen waar max 10 mensen in kunnen. Bij het strand een biertje gesronken met zonsondergang. Verder viel het stadje erg tegen. Te toeristisch naar mijn idee. Er liepen enkele travo's over straat waar ik mee op de foto ben gegaan. Stom van me dat ze daarna om een tip vroegen, maar goed ik kon wegkomen met een paar bahtjes. Snel terug naar Krabi. Binnen 5 minuten kwam er een taxi voorbij. Hij was al vol, maar ik kon gewoon achterop het rekje springen!

Vandaag was een actieve dag. Ik deed een tripje met kayakken, natuurzwembad en hotspring met waterval. Ik deelde mijn kayak met een sterke deen, genaamd Dan (Deen Dan dus), dus het kayakken ging heel soepel. De rest kon ons niet bijhouden haha. In 2 uur gingen we een stukje over zee (klinkt spectaculairder dan het is met laag water) en door een canyon en mangrovebos. Wauw, wat een mooie omgeving. Het paradijs ljjkt steeds mooier te worden. Onderweg werden we aangestaard door een familie aapjes. Eentje sprong zelfs op de boot van iemand. Nu snap ik waar de uitdrukking 'brutale aap' vandaan komt. Het natuurlijke zwembad viel tegen. Het was erg druk en het water rook niet al te fris. Wel lag er iets verder een 'blue pool', de bron van het zwembad. Daar ben ik nog heen gelopen en was zeker de moeite waard. Midden in het woud stuitte je op een aqua blauw meertje dat het paradijselijke landschap spiegelde. Iedereen stond er bij te klappen. Het is een aanmoediging voor het water om te gaan borrelen. De hotspring was wederom een natuurlijke waterbron met een graad of 42. Erin gedompeld voelde het als een helende natuurlijke spa. De veluwse bron is er niks bij! Onderweg vooral opgetrokken met een engels stel die gister zijn verloofd. Ik krijg steeds complimenten over mijn engels. Die 8 jaar Revius was dus ergens goed voor haha.

Ik zit nu in een restaurant en ik heb zojuist het pittigste gerecht tot nu toe gegeten. Ook het eten smaakt steeds beter. Ik heb zo'n gevoel dat de gewenning op de laatste vakantiedag zijn hoogtepunt bereikt haha. Voorlopig is het nog niet zover. Fijn vooruitzicht om hier nog een week ruime te zijn. Morgen ga ik naar mijn eindbestemming Ko Pangang. Zin om te eilanden haha!

  • 15 Februari 2015 - 15:41

    Ria:

    Leuke dingen gedaan weer. wat fijn dat je er zo makkelijk kunt reizen! Kijk je wel uit met achter op een taxi springen? Heerlijk temperatuurtje, kun je er daarna een paar maanden tegen! Veel plezier, en jij bent mooier dan die enge manwijven, hoor! Wel leuk om te zien!

  • 15 Februari 2015 - 16:45

    Henny:

    wat een avonturen weer lieve schat,je geniet zichtbaar en fijn dat alles zo goed gaat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Thailand

Een verassend en spontaan avontuur

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Ko Phangan

24 Februari 2015

Ko Phangan

15 Februari 2015

Krabi

12 Februari 2015

Pai part II

10 Februari 2015

Pai
Patricia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7475

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 25 Februari 2015

Thailand

26 September 2013 - 22 Oktober 2013

Indonesie

Landen bezocht: